شرایط استفاده از خدمات ۱۳۹۶-۵-۳۰ ۰۸:۰۰:۲۵ +۰۴:۳۰

شرایط استفاده از خدمات

شرایط استفاده از خدمات گروه برنامه نویسی چیا در تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۶ به روز رسانی گردیده است. گروه برنامه نویسی چیا به شما توصیه می کند که به صورت دوره ای برای اطلاع از تغییرات شرایط و قوانین سرویس دهی به این صفحه مراجعه فرمایید. پس از هر تغییر در قوانین و مقررات مربوطه، فرض ما بر این است که تغییرات مورد پذیرش شما کاربران محترم قرار گرفته است.

کلیه مشتریان محترم گروه برنامه نویسی چیا جهت استفاده از خدمات این گروه موظف به پذیرش قوانین و مندرجات ذیل می باشند و در صورت عدم رعایت قوانین، گروه برنامه نویسی چیا مجاز به اتخاذ اقدامات قانونی علیه آنها خواهد بود.

کلیه کاربران و اشخاص، پس از تهیه سرویس از گروه برنامه نویسی چیا موظف به رعایت قوانین مجموعه می باشند. ماهیت این شرایط برای تضمین رعایت حقوق سایر کاربران اینترنت و تطابق با قوانین حاکم بر محیط سرویس دهندگانی است که گروه برنامه نویسی چیا از سرویس آنها استفاده می کند. این شرایط جامع و کامل نبوده و گروه برنامه نویسی چیا حق اضافه، حذف یا تغییر بندهای آن در هر زمان و بدون اطلاع قبلی پس از انتشار آنها در وبسایت www.chiaa.ir را برای خود محفوظ می دارد. هرگونه شکایت و گزارش در مورد تخطی کاربران از این شرایط می بایست از طریق ایمیل یا فکس به صورت کتبی به گروه برنامه نویسی چیا اعلام گردد.

فصل اول: تعاریف

۱-۱- خریدار: شخصی (حقیقی یا حقوقی) که اقدام خرید و دریافت سرویس از گروه برنامه نویسی چیا کرده است.

۱-۲- سرویس: هر یک از خدمات ثبتی، نرم افزاری، فنی و ارتباطی قابل ارائه توسط گروه برنامه نویسی چیا.

۱-۳- پرتال مشتریان: وبسایتی به آدرس https://chiaa.ir/cp/ که خریدار در آنجا حساب داشته و از طریق این حساب می تواند فهرست سرویسهای خود را مشاهده و تمدید نموده یا ارتقا دهد. مشخصات خریدار در پرتال مشتریان ثبت شده و قابل ویرایش و به روز رسانی است.

۱-۴- پرتال پشتیبانی: وبسایتی به آدرس https://chiaa.ir/cp/ که کلیه مکاتبات الکترونیکی و ایمیلهای خریداران و سایر کاربران با گروه برنامه نویسی چیا در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل پیگیری است.

۱-۵- تعرفه: فهرست کامل سرویسهای قابل ارائه همراه با ویژگیها، محدودیتها و قیمتها به نحوی که خریدار کاملاً آگاه گردد.

۱-۶- اسپم (هرزنامه): ارسال ایمیل به افراد بدون آن که گیرنده تمایلی داشته باشد.

۱-۷- Spam Cop: وبسایت شناسائی و مقابله با اسپم ( Spamcop.net )

۱-۸- دیتاسنتر (IDC): مرکز خدمات داده ای اینترنت یا Internet Data Center

۱-۹- تحویل خدمات: ارائه شناسه یا کلمه عبور استفاده از سرویسهای خریداری شده و یا اعلام انجام سایر خدمات بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و گروه برنامه نویسی چیا.

۱-۱۰- کاربر وبسایت: کلیه اشخاصی که از سراسر دنیا، وبسایت خریدار را مشاهده و مرور می کنند.

۱-۱۱- منابع RAM: میزان استفاده از حافظه اصلی سرور یا سرورهایی که به وبسایت خریدار سرویس دهی می کنند بر حسب مگابایت وقتی که کاربران آن وبسایت درحال استفاده و مشاهده آن وبسایت می باشند.

۱-۱۲- منابع CPU: میزان استفاده از پردازنده سرور یا سرورهایی که به وبسایت خریدار سرویس دهی می کنند جهت پردازش درخواستها و اجرای کدهای دینامیک آن وبسایت نسبت به کل توان پردازنده سرور به صورت درصد وقتی که کاربران آن وبسایت در حال استفاده و مشاهده آن وبسایت می باشند.

۱-۱۳- فضای دیسک: میزان فضایی که برای ذخیره کلیه فایلهای خریدار اعم از وبسایت، ایمیلها، پایگاههای داده و همچنین لاگهای آنها توسط یک وبسایت مصرف می گردد.

۱-۱۴- پهنای باند ماهیانه: میزان تجمعی تبادل اطلاعات بین کاربران وبسایت و سرور یا سرورهای سرویس دهنده به وبسایت خریدار بر حسب مگابایت در ۳۰ روز گذشته. همچنین میزان تبادل اطلاعات بین دو سرور در صورتی که این اطلاعات به منظور سرویس دهی به کاربران آن وبسایت باشد.

۱-۱۵- بالا بودن (آپ بودن) سرور: در دسترس بودن عمومی سرور در شبکه اینترنت در حداقل ۲ نقطه مختلف از دنیا. بسته به سرویسهای مختلفی که روی یک سرور قرار دارد باید پاسخ تستهای زیر مثبت باشد:

الف) وب سرور: پینگ عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ۸۰ ازطریق telnet

ب) ایمیل سرور: پینگ عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ۲۵ یا ۱۱۰ ازطریق telnet

ج) دیتابیس سرور: پاسخ دهی سرور روی پورت MySQL و MySQL server

۱-۱۶- آپتایم: نسبت میزان زمانی که کلیه سرویسهای سرویس دهنده به وبسایت خریدار در شبکه اینترنت بالا می باشند به کل مدت قرارداد سرویس دهی به درصد. در صورتی که وبسایت یا برخی از سرویسها به دلیل عدم رعایت بندهای این قرارداد به حالت تعلیق درآیند، در این زمان محاسبه نمی شود .

فصل دوم: هویت

۲-۱- هویت گروه چیا: گروه برنامه نویسی چیا با آدرس وبگاه www.chiaa.ir که از این پس در این توافقنامه، گروه چیا نامیده می شود.

۲-۲- هویت خریدار: خریدار شخصی حقیقی یا حقوقی است که مشخصات وی در پرتال مشتریان وجود دارد و سرویسهای خریداری شده تحت حساب وی مدیریت می شود.

۲-۳- در مورد خریداران با هویت شخص حقوقی، یک نفر نماینده تام الاختیار در پرتال مشتریان معرفی می گردد. این نماینده نسبت به سرویس تهیه شده همانند خود شخص حقوقی اختیار تام دارد. وظیفه اعلام کتبی نماینده جدید در آینده بر عهده خریدار بوده و گروه چیا در صورت عدم دریافت اعلام کتبی، مسئولیتی نسبت به حقوق و عملکرد مالکیتی و مسئولیتی خریدار نخواهد داشت .

۲-۴- برای حفظ حقوق قانونی خریداران، کلیه خریداران موظف به ارائه اطلاعات هویتی خود شامل کپی شناسنامه یا کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی و درخواست شخص حقوقی همراه با کپی روزنامه رسمی به گروه چیا می باشند. در صورتی که گروه چیا، در هنگام تکمیل فرآیند خرید و به جهت تسهیل و تسریع امور، اقدام به دریافت و کنترل این مدارک ننماید، پس از آن حق دریافت این مدارک همواره برای گروه چیا محفوظ بوده و با عدم ارائه مدارک در زمان مقرر به گروه چیا، حقوق مالکیتی خریدار ملغی محسوب می شود. ضمناً عواقب اعلام ناصحیح اطلاعات مستقیماً بر عهده خریدار خواهد بود. گروه چیا مسئولیتی در قبال کنترل صحت امضاﺀ خریداران و نمایندگان آنها ندارد.

۲-۵- خریدار اذعان می نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائه شده و آدرسها و شماره تماس و امثالهم صحیح بوده و همواره در به روز نگه داشتن آنها در پرتال مشتریان می کوشد. گروه چیا حق دارد هر زمان که نیاز به کنترل این اطلاعات داشته باشد، تصویر برابر اصل این اطلاعات را از خریدار دریافت نماید. گروه چیا حق دارد تا تکمیل اطلاعات صحیح و مستند نسبت به تعلیق سرویس اقدام نماید.

۲-۶- مالکیت سرویس و کلیه مسئولیتها و حقوق مرتبط با آن، بر عهده خریدار و یا نماینده خریدار می باشد.

۲-۷- در صورتی که به درخواست خریدار و در راستای کاهش هزینه و یا بهبود کیفی خدمات نگهداری و تمدید، به جای مشخصات خریدار، مشخصات شرکت ارائه کننده خدمات ثبت شده باشد همچنان مالکیت و کلیه حقوق و مسئولیتها بر عهده خریدار خواهد بود.

۲-۸- در صورتیکه برای گروه برنامه نویسی چیا اثبات گردد که اطلاعات حقیقی با اطلاعات ثبت نامی در پرتال مشتریان مغایرت داشته یا کاربری طی دو حساب کاربری با دو اطلاعات مختلف و یا اطلاعات همسان و برابر اقدام به دریافت سرویس نموده باشد، گروه برنامه نویسی چیا حق حذف سرویس را برای خود مخفوظ می داند.

فصل سوم: نحوه ارتباط طرفین با هم

۳-۱- روش ارتباطی مستند گروه چیا با خریدار، آدرس ایمیل خریدار که در حساب کاربری وی در پرتال مشتریان ثبت شده است، خواهد بود.

۳-۲- روش ارتباطی مستند خریدار با گروه چیا، ثبت تیکت در پرتال پشتیبانی با دریافت شماره پیگیری تیکت و یا ارسال نامه و دریافت رسید کتبی از گروه چیا خواهد بود.

۳-۳- گروه چیا مسئولیتی نسبت به تبعات و خسارات وارد بر خریداری که اطلاعات تماس تغییر یافته خود را از طرق معتبر به اطلاع گروه چیا نرسانده است، ندارد.

۳-۴- خریدار موظف است با رعایت ادب و احترام با کارمندان صحبت نماید. در غیر این صورت سرویس به هر دلیلی مسدود شده و گروه چیا با توجه به صلاحدید می تواند سرویس مورد نظر را حذف نموده و هیچ بازگشت هزینه ای متوجه گروه چیا نخواهد بود.

۳-۵- گروه چیا تعهدی در قبال پشتیبانی تلفنی خریداران ندارد اما در راستای احترام به حقوق خریدار، می کوشد در ساعات اداری متناسب با نوع سرویس مورد استفاده، امکان تماس تلفنی با بخش پشتیبانی را فراهم نماید.

فصل چهارم: تغییرات

۴-۱- تغییرات قوانین:

۴-۱-۱- قوانین گروه تابعی از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین بین المللی ناظر بر سرویسهای قابل ارائه توسط گروه چیا است و از آنجا که این قوانین در سطح دنیا به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، گروه چیا حق تغییرات آتی در قوانین را برای خود محفوظ می داند. نسخه قوانین به روز شده در وبسایت گروه چیا در دسترس عموم خواهد بود. ضمناً گروه چیا مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی در خصوص تغییرات احتمالی نداشته و خریدار می بایست موارد را عندالزوم کنترل نماید.

۴-۲- تغییرات تعرفه :

۴-۲-۱- در صورت تغییر تعرفه در حین استفاده از سرویس، خریدار در صورت تمایل به ارتقاء در سرویس فعلی خود موظف به رعایت قیمتهای جدید خواهد بود .

۴-۲-۲- هزینه های کارشناسی نیروی فنی و یا سایر خدماتی که در هنگام استفاده از یک سرویس اولیه خریداری شده مورد نیاز واقع می گردد تابع تعرفه روز درخواست جدید خریدار می باشد.

۴-۲-۳- ارتقاﺀ سرویس میزبانی از یک سرویس به سرویس بالاتر انجام می گیرد و هزینه آن معادل تفاضل هزینه دو سرویس به نسبت روزهای باقیمانده از طول مدت سرویس می باشد که به صورت خودکار توسط پرتال مشتریان محاسبه می گردد.

۴-۲-۴- سرویسهای خریدار تنها در ابتدای دوره جدید و به درخواست خریدار در صورتی که امکانات و منابع استفاده شده توسط وی متناسب با بسته میزبانی مورد نظر باشد تنزل داده می شود .

۴-۲-۵- تغییرات تعرفه از طریق وبسایت منعکس شده و خریدار موظف به تبعیت از آن می باشد مگر این که پیش فاکتور مهلت داری در اختیار باشد که قبل از تغییرات تعرفه برای وی صادر گشته باشد .

۴-۳- تغییرات فنی:

۴-۳-۱- گروه چیا حق انجام تغییرات فنی، سخت افزاری، نرم افزاری یا شبکه ای را در سرویسهای ارائه شده دارد. در مورد تغییراتی که سرویس خریدار را تحت تأثیر قرار می دهد گروه چیا موظف است از یک روز تا یک ماه قبل از اعمال تغییرات، از طریق وبسایت گروه چیا، پرتال کاربران یا پرتال پشتیبانی و یا ارسال خبرنامه به آدرس ایمیل خریداران اطلاع رسانی نماید. خریدار موظف است خود را با این تغییرات سازگار نماید.

۴-۳-۲- هرگاه به دلیل موارد ضروری، گروه چیا امکان اطلاع رسانی را از دست بدهد و یا فوریتهای فنی وی را ناچار به این امر نماید، مسئولیتی برای اطلاع رسانی زمان و نحوه تغییرات نخواهد داشت. ضمناً خریدار به گروه چیا وکالت می دهد تا در زمان مورد نیاز در جهت بهبود سطح کیفی سرویس، اقدام به انجام فعالیتهای سخت افزاری و نرم افزاری روی سرورهای اختصاصی و سرویسهای میزبانی آن نماید.

۴-۴- تغییرات مالکیت:

۴-۴-۱- تغییرات مالکیت سرویس از طریق درخواست کتبی خریدار یا نماینده وی و یا ارسال ایمیل درخواست مذکور از طریق آدرس ایمیل موجود در حساب کاربری در پرتال مشتریان انجام می گردد.

۴-۴-۲- گروه چیا در راستای حفظ حقوق خریداران خود حق دارد مدارک شناسایی متقاضی تغییر مالکیت را جهت احراز هویت وی و انطباق با مشخصات مالک سرویس دریافت دارد.

۴-۴-۳- گروه چیا می تواند تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد موارد مشکوک پیدا نکرده است، اقدامی برای تغییر مالکیت یک سرویس صورت ندهد.

فصل پنجم: تحویل خدمات

۵-۱- پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن سرویس خریداری شده، مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل و یا برگه سرویس به خریدار اطلاع داده می شود. عدم دسترسی خریدار به آدرس ایمیل مانع تحویل سرویس نمی گردد.

۵-۲- در صورتی که خریدار در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، ایمیل مذکور را دریافت ننماید موظف است حداکثر ۲ روز پس از پایان زمان تحویل مجاز به صورت کتبی و با امضاء نامه، مراتب را به بخش فروش گروه چیا اعلام نماید.

۵-۳- خریدار حق درخواست لغو سرویس خریداری شده تحویل نشده را تا قبل از سپری شدن ۲ برابر حداکثر زمان تحویل مجاز آن سرویس نخواهد داشت. به عنوان مثال چنانچه حداکثر زمان تحویل ۲ روز باشد، در صورت عدم تحویل سرویس تا ۴ روز ادامه پیدا کند، خریدار می تواند سرویس خود را لغو نموده و کل مبلغ پرداختی را بدون کم و کاست دریافت نماید.

۵-۴- گروه چیا مسئولیتی در قبال عدم استفاده خریدار از سرویس خریداری شده و تحویل شده ندارد.

۵-۵- سرویسهای مرتبط با دامنه ای که توسط گروه چیا ثبت و یا تمدید نشده اند و نزد ثبت کننده دیگری می باشند، در هنگام پرداخت فاکتور تحویل شده فرض می گردند.

۵-۶- حداکثر زمان تحویل سرویس با عنایت به شرایط عمومی کشور و با فرض بدترین حالات ممکن، به شرح ذیل است:

سرویس میزبانی ۱ روز کاری

ثبت دامنه ۲ روز کاری

خرید نرم افزار خارجی ۷ روز کاری

۵-۷- پس از ثبت دامنه و ارائه شناسه و کلمه عبور کنترل پانل آن به خریدار، گروه چیا هیچ مسئولیتی نسبت به آن دامنه نخواهد داشت مگر آن که خریدار یکی از سرویس های پشتیبانی فنی گروه چیا را خریداری نموده باشد.

۵-۸- در مورد ثبت دامنه های ir که می بایست توسط پژوهشگاه دانشهای بنیادی تأیید و فعال گردد، با توجه به اینکه به طور کلی گروه چیا کنترلی در زمان تأیید دامنه نداشته و همچنین به دلیل نقص در مدارک یا مشخصات ممکن است مدت زمان تایید دامنه به طول انجامد، زمان رزرو اولیه دامنه مبنای تحویل قرار می گیرد.

۵-۹- تطابق با سفارش: در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارائه شده به خریدار با مشخصات سرویس، خریدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ فاکتور به گروه چیا اعلام نموده و گروه چیا موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد. در غیر اینصورت مسئولیت گروه چیا صرفاً محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام خریدار و فقط تا پایان زمان سرویس در فاکتور می باشد. بدیهی است در صورت عدم اعلام مغایرت توسط خریدار، زمان سرویس دهی افزایشی نخواهد یافت.

فصل ششم: امنیت و محرمانگی

۶-۱- به طور کلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیطهای ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارد. در کلیه این محیطها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همین دلیل ضمن آنکه گروه چیا تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات به صورت محرمانه می نماید، با این حال از جانب احتیاط از خریداران می خواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را ناامن فرض نمایند. گروه چیا هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود نمی پذیرد.

۶-۲- گروه چیا با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویسهای خود می باشد.

۶-۳- گروه چیا مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی از نرم افزارها، application  ها و یا برنامه های مورد استفاده خریدار ندارد.

۶-۴- گروه چیا مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده ما بین خریدار و سرورهای خود ندارد.

۶-۵- گروه چیا مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویسهای خریدار، توسط اشخاص ثالث ندارد.

۶-۶- گروه چیا موظف به رعایت محرمانگی کلیه داده ها و نرم افزارهای موجود در سرویس خریدار می باشد و هیچ گاه بدون دستور قضایی، این اطلاعات را در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.

۶-۷- گروه چیا تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب آنلاین خریداران انجام می دهد. از این رو گروه چیا نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار از لحاظ نگهداری امنیت حساب خود می باشد، مسئولیتی ندارد.

فصل هفتم: مرجع قضاوت

۷-۱- در صورت بروز اختلاف، خریدار موظف است بدواً جهت رفع اختلاف نسبت به اعلام موضوع به واحد روابط عمومی و یا دفتر مدیریت گروه چیا اقدام نموده و رسید کتبی دریافت نماید. در صورت عدم حصول نتیجه و ابلاغ کتبی آن به خریدار پس از ۷ روزکاری، خریدار می تواند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی مراجعه نموده تا موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد. ضمناً خریدار نظر این شورا را به عنوان حکم مرضی الطرفین پذیرفته و حق شکایت و یا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهد داشت.

فصل هشتم: فعالیتهای غیر مجاز خریدار

۸-۱- تخطی از هر یک از شرایط درج شده در ذیل موجب تعلیق سرویس می شود. گروه برنامه نویسی چیا حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویس دهی را برای خود محفوظ می دارد. زمانی که گروه برنامه نویسی چیا از تخطی یک خریدار از شرایط مندرج اطلاع پیدا می کند، نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد. در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف، سرویس خریدار به صورت موقت قطع گردد. پس از تکمیل بررسیها، گروه برنامه نویسی چیا بسته به نوع تخلف مجاز به محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس خاطی خواهد بود. همچنین گروه برنامه نویسی چیا در صورت لزوم حق پیگرد قانونی متخلف را نیز برای خود محفوظ می دارد. هر گونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی از نظر قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها خلاف باشد نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب می گردد. گروه برنامه نویسی چیا هیچ گونه وجهی به خریدار متخلف از شرایط خدمات، تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود. همچنین خریدار متخلف مسئول جبران خسارت وارده به گروه برنامه نویسی چیا خواهد بود.

الف) خریدار مجاز به استفاده از نرم افزارهای بدون رعایت حق کپی رایت ایران و بین المللی نمی باشد.

ب) خریدار مجاز به نصب و یا استفاده از برنامه ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد، نمی باشد.

ج) خریدار مجاز به ارسال یا اجرای فایلهای اجرایی مانند فایلهایی با پسوند  exe , com , bat , vbsو امثالهم نمی باشد. در صورت وجود این فایلها بدون اخطار از فضای خریدار حذف می شود و با خریدار مطابق قانون برخورد می گردد.

د) خریدار مجاز به استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروسها و یا سورسهایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد، نمی باشد.

ه) خریدار مجاز به استفاده از برنامه های ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس و سایر سرویسهای دیگر گروه چیا و سایر خریداران گردد، نمی باشد.

و) وجود فایلهای حاوی ویروس عمداً و یا سهواً در فضای سرویس مورد خریداری، منجر به تعلیق موقت خدمات تا روشن شدن علت وجود فایل آلوده می گردد.

ز) خریدار مجاز به ارسال اسپم (هرزنامه) نمی باشد. ملاک تشخیص، گزارش Spam Cop یا سایتهای مشابه و یا بررسی تیم فنی گروه چیا می باشد.

ح) ارسال ایمیل به صورت گروهی و تعداد بالا (حداکثر ۱۰۰۰ ایمیل در روز و ۵۰ ایمیل در ۱۰ دقیقه) مجاز می باشد به شرط آن که کلیه گیرندگان ایمیلها، خودشان درخواست دریافت ایمیل از خریدار را داشته و آدرس و نحوه لغو عضویت به زبان کاربر در متن ایمیل وجود داشته باشد.

ط) گزارش بخش فنی گروه چیا و یا IDC که سرور میزبانی در آن می باشد نسبت به انجام اعمال مغایر قانون، منجر به تعلیق سرویس خریدار می گردد.

ک) عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران منجر به تعلیق سرویس خریدار می گردد (خریدار موظف به کسب اطلاع کامل در مورد این قانون می باشد).

ل) خریدار مجاز به انجام فعالیتهایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات گروه چیا به خریدار و یا سایر خریداران گردد، نمی باشد.

م) خریدار مجاز به استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستمهای اشخاص ثالث نمی باشد.

ن) راه اندازی mail server open relay به وسیله سرویسهای گروه چیا ممنوع می باشد.

س) انجام فعالیت IRC به وسیله سرویسهای گروه چیا ممنوع می باشد.

ع) عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص یافته در هر سرویس منجر به تعلیق آن سرویس می گردد.

ف) مختل کردن امنیت سیستم یا شبکه. در صورت بروز چنین مسائلی گروه چیا حق پیگرد قانونی و شکایت از متخلف به مراجع  قانونی را محفوظ می دارد. نمونه هایی از اختلال در امنیت سیستم یا شبکه شامل موارد ذیل می شود: دسترسی یا استفاده غیر مجاز از داده ها، سیستم یا شبکه، از جمله هر گونه تلاش برای جستجو، اسکن یا آزمایش آسیب پذیری یک سیستم یا شبکه، مداخله در خدمات ارائه شده به هر کاربر، میزبان یا شبکه، شامل: تلاش برای دسترسی به اطلاعات نامه های الکترونیکی، تلاش عامدانه برای پر کردن فضای یک سیستم، تلاش برای تغییر و یا حذف اطلاعات وبسایتها بدون مجوز از مالکان آنها و …

ص) هرگونه اسپم، پورت اسکن و کارهای مربوط به به هکینگ و کرکینگ در سرویسهای گروه برنامه نویسی چیا ممنوع بوده و گروه برنامه نویسی چیا می تواند در هر زمان سرویس مذکور را لغو و درخواست خسارت کند.

فصل نهم: محدوده استفاده از منابع

۹-۱- گروه برنامه نویسی چیا در وبسایت خود محدوده مجاز استفاده از منابع سرویس را مشخص نموده و محدوده استفاده از منابع سرویسهای گروه چیا برای عموم سرویسها در تعرفه درج شده است.

۹-۲- ملاک تشخیص تجاوز از محدوده استفاده از منابع سرویس، نرم افزارهای کنترلی موجود در پنل سرویس و نیز بررسیهای دوره ای بخش فنی گروه چیا خواهد بود.

۹-۳- گروه چیا در صورت تجاوز منابع سرویس کاربر از حدود تعیین شده، حق قطع سرویس بدون اخطار قبلی تا تعیین وضعیت را خواهد داشت و مراتب را به اطلاع خریدار خواهد رساند. در این صورت، پس از ارتقاء سرویس توسط خریدار و یا کاهش مصرف، گروه چیا اقدام به ارائه سرویس دهی خواهد نمود.

۹-۴- در صورتی که خریدار در استفاده از برخی منابع که قابل اندازه گیری نیستند از حد استاندارد سرویس تجاوز نماید به تشخیص بخش فنی، گروه چیا حق قطع سرویس تا تعیین تکلیف جدید را دارد.

فصل دهم: محتوا

۱۰-۱- سرویسهای گروه چیا می بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد. انتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیماً به تخلف از قانون خاصی کمک کند، ممنوع است. این مورد می تواند شامل موارد زیر باشد اما محدود به موارد زیر نیست.

۱۰-۱-۱- قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز

۱۰-۱-۲- استفاده غیر مجاز از علائم تجاری دیگران

۱۰-۱-۳- استفاده غیر مجاز از لوگوهای دیگران

۱۰-۱-۴- هرگونه تخلف از قانون جرایم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران

۱۰-۱-۵- اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور

۱۰-۱-۶- انتشار اکاذیب علیه دیگران

۱۰-۱-۷- کلاهبرداریهای اینترنتی و هر گونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود.

۱۰-۱-۸- سایتهای فعال در زمینه HYIP و یا دارای سیستم هرمی

۱۰-۱-۹- فروش یا تبلیغ هر گونه کالا یا خدمات غیر مجاز طبق قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران و کشوری که سرورها در آن قرار دارد.

۱۰-۱-۱۰- سایتهای مرتبط یا حامی گروههای شناخته شده تروریست بین المللی

۱۰-۱-۱۱- استفاده از سرویس های گروه چیا برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر روی داده های مرتبط با مسائل جنسی به هر شکل

۱۰-۲- مسئولیت محتوای درج شده در سرویس خریدار و یا متصل به دامنه خریداری شده از گروه چیا تماماً بر عهده خریدار است. این مسئولیت شامل موارد تخلف عمدی و سهوی و یا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام می پذیرد، خواهد بود.

۱۰-۳- در صورت عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای، جبران کلیه خسارات و هزینه های مادی و معنوی (کلی و جزئی) وارد بر گروه چیا در پاسخگوئی به مراجع ذیصلاح بر عهده خریدار خواهد بود.

۱۰-۴- گروه چیا بر طبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویسها و اقامه دعوا و ارائه اطلاعات خریداری که محتوای مجرمانه در سرویس خود و یا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد، به مراجع قضائی اقدام نماید.

فصل یازدهم: مسئولیت خریدار

۱۱-۱- خریدار موظف است که کلیه قوانین گروه چیا و جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید. درصورت عدم رعایت، گروه چیا حق قطع سرویس به صورت موقت یا دائم و پیگرد قانونی و دریافت خسارت از خریدار را دارد و خریدار موظف به جبران کلیه خسارات و هزینه وارده بر گروه چیا می باشد. همچنین هیچ وجهی بابت فسخ سرویس و یا ایام باقیمانده سرویس یا خسارت وارده به خریدار متخلف، پرداخت نخواهد شد.

۱۱-۲- خریداران مسئول عملکرد خود در رابطه با سرویس تهیه شده می باشند. همچنین می بایست به حقوق سایر خریداران گروه چیا احترام بگذارند. گروه چیا حق تعلیق یا قطع دائم سرویس خریدارانی که به صورت خواسته یا ناخواسته موجب اختلال در سرویس سایر خریداران می گردند را برای خود محفوظ می دارد. ضمناً خریدار متخلف، حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت.

۱۱-۳- به غیر از آن دسته از قوانین که مستقیماً به نحوه استفاده از سرویس بر می گردد و با پایان سرویس، به پایان می رسد؛ بندهای دیگر قوانین پا برجا بوده و خریدار همواره موظف به رعایت قوانین عمومی و حقوقی گروه چیا خواهد بود.

۱۱-۴- کلیه مسئولیتهای عدم استفاده صحیح از سرویس خریداری شده با خریدار می باشد و گروه چیا تنها مسئول ارائه سرویس استاندارد و بر اساس تعهدات فنی اعلام شده در بسته های میزبانی خود می باشد.

فصل دوازدهم: گارانتی، پشتیبانی و خسارت

۱۲-۱- کلیه سرویسهای میزبانی گروه چیا معادل ۳ روز تقویمی از زمان خرید، دارای گارانتی برگشت پول بدون شرط می باشند و از این رو پس از این زمان، گارانتی بازگشت وجه به سرویس میزبانی خریدار تعلق نمی گیرد.

۱۲-۲- گروه چیا تنها مسئولیت سرویس دهی در حوزه خرید را دارد. در خصوص اختلالات و موارد دیگر مانند ارتباط اینترنت خریدار و برنامه نویسی وب و نرم افزارها و مشکل دامنه ای که نزد دیگران ثبت شده است، مسئولیتی متوجه گروه چیا نمی باشد.

۱۲-۳- ملاک وجود اختلال در سرویس، گزارش بخش فنی و یک سایت Tracer معتبرست که باید توسط گروه چیا تائید شده باشد.

۱۲-۴- در صورت وجود اختلال در سرویس پس از ثبت درخواست توسط کاربر و تائید بخش فنی، معادل وقفه یا قطعی به وجود آمده در سرویس به دوره زمانی سرویس کاربر به عنوان خسارت افزوده خواهد شد.

۱۲-۵- ارائه خدمات پشتیبانی در گروه چیا بر مبنای پرتال پشتیبانی و به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته می باشد. ضمناً به درخواستهایی که از طریق تلفن اعلام گردد نیز رسیدگی نمی شود.

۱۲-۶- گروه چیا می کوشد حتی المقدور خدمات پشتیبانی از طریق تلفن را در ساعات و روزهای کاری ارائه دهد.

۱۲-۷- نحوه ارتباط مستند خریدار برای درخواستهای گارانتی و پشتیبانی باید از طریق پرتال پشتیبانی باشد که زمان دقیق ارسال درخواست، زمان دقیق رسیدگی و هویت خرید مشخص باشد.

۱۲-۸- عدم رضایت از خدمات بخش پشتیبانی و فنی می بایست به سرعت (ظرف ۲۴ ساعت) از زمان وقوع به واحد شکایات از طریق پرتال پشتیبانی اعلام گردد.

۱۲-۹- سرویسها و رویه عمومی گروه چیا بر اساس استاندارد فنی بین المللی و مصالح گروه چیا تعریف شده و برای خریدار خاص غیر قابل تفکیک و تغییر است و خریدار موظف است بررسی لازم خود را قبل از خرید سرویس به عمل آورده باشد.

۱۲-۱۰- گروه چیا مسئولیتی در قبال عدم تطابق سرویس خریداری شده با نیاز مشتری ندارد.

۱۲-۱۱- گروه چیا مسئولیتی در قبال نصب و عملیاتی شدن نرم افزارهایی که مورد تائید بخش فنی نمی باشند، ندارد.

۱۲-۱۲- میزان مسئولیت گروه چیا در مقابل حوادث ناخواسته و خسارات غیر مستقیم وارد بر خریدار در استفاده از سرویس و یا اطلاعات خریدار محدود به بند خسارات این قانون خواهد بود.

فصل سیزدهم: قوانین خاص دامنه

۱۳-۱- تمدید یک دامنه تاریخ گذشته در صورت امکان تمدید، ممکن است دارای جریمه تأخیر نسبت به تعرفه عادی باشد که این جریمه مطابق با قوانین ICANN و ثبت کننده اصلی اخذ می گردد.

۱۳-۲- تاریخ مستند برای مدت ثبت دامنه بین المللی،whois  های بین المللی می باشد. در خصوص دامنه های  ملی، استعلام از ثبت کننده (پژوهشگاه دانشهای بنیادی)، مستند خواهد بود.

۱۳-۳- اگر در سفارش خریدار، دامنه ای باشد که ثبت کننده مرجع آن را ثبت ننماید و یا در حین تکمیل مراحل ثبت، آن دامنه توسط شخص دیگری ثبت گردد و یا انتقال دامنه ای به گروه چیا باشد که به هر دلیل انجام نگردد، گروه چیا تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت و یا انتقال آن دامنه به حساب خریدار در پرتال مشتریان می باشد.

۱۳-۴- در صورت درخواست انتقال یک دامنه به پنلی خارج از گروه چیا و از طریق پرتال مشتریان، گروه چیا حق ممانعت از تکمیل مراحل انتقال را ندارد.

۱۳-۵- از آنجا که گروه چیا ثبت و تمدید دامنه و انتقال برای خریدار را به صورت واسط انجام می دهد، عدم پذیرش توسط ثبت کنندگان بین المللی و یا ثبت کننده دامنه های ملی نسبت به ثبت و یا تمدید دامنه به هر دلیل، مسئولیتی را متوجه گروه چیا نخواهد کرد.

۱۳-۶- خریدار موظف است قبل از ثبت دامنه نسبت به حقوق مالکیتی دامنه برای خود تحقیق لازم را به عمل آورده و گروه چیا در صورت ادعای شخص ثالث صاحب حق مورد تائید مراجع ذیصلاح ایرانی و بین المللی، آن دامنه را مسدود نموده و به رأی مراجع و یا قوانین بین المللی عمل می نماید.

فصل چهاردهم: قوانین خاص میزبانی

۱۴-۱- گروه چیا مسئولیتی در قبال تحویل داده های موجود در فضای میزبانی وب به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از  FTPخواهد بود.

۱۴-۲- گروه چیا مسئولیتی نسبت به بارگذاری اطلاعات (upload) در فضای میزبانی خریدار و یا بارگیری اطلاعات (download) به صورت رایگان ندارد.

۱۴-۳- گروه چیا مسئولیتی نسبت به نصب نرم افزار برای خریدار به صورت رایگان ندارد.

۱۴-۴- گروه چیا تلاش خود را جهت راهنمایی خریدار در مسائل فنی می کند ولی خریدار خود مسئول است با اطلاعات فنی سرویس میزبانی وب آشنایی داشته باشد. گروه چیا مسئولیتی نسبت به آموزش نحوه بهره برداری صحیح از سرویس ندارد.

فصل پانزدهم: قوانین خاص طراحی وبسایت

۱۵-۱- گروه چیا خود را موظف می داند نسبت به حفظ اطلاعات خریدار در طی فرآیند طراحی وبسایت کوشا باشد و از انتشار اطلاعات خریدار بدون رضایت وی جلوگیری نماید.

۱۵-۲- چنانچه خریدار یا شخص ثالث، در محتوای سورس کدهای وبسایت طراحی شده توسط گروه چیا تغییراتی را اعمال نمایند، منجر به سلب مسئولیت از گروه چیا شده و پشتیبانی سرویس مزبور بلافاصله قطع خواهد گردید.

فصل شانزدهم: سایر قوانین خاص

۱۶-۱- خریدار موظف است سرویسهایی که نزد گروه چیا تمدید می نماید را از نظر تمدید شدن کنترل نموده و در صورت عدم اعمال، مراتب را حداکثر طی ۷ روز تقویمی به پشتیبانی گروه چیا اعلام نماید.

۱۶-۲- توافقات خاص تنها به صورت کتبی و با مهر و امضاﺀ مجاز گروه چیا معتبر خواهد بود و توافقات با پرسنل به صورت کتبی یا شفاهی و یا به هر شکل دیگر از درجه اعتبار ساقط است.

۱۶-۳- خریدار موظف است تحویل، تطابق و اجرای صحیح سرویس خریداری شده را کنترل نماید.

۱۶-۴- گروه چیا هیچ مسئولیتی برای به دست آوردن دامنه از دست رفته و یا اطلاعات حذف شده از روی سرورهای میزبانی پس از اتمام قرارداد نخواهد داشت.

۱۶-۵- مسئولیت اطلاع از زمان انقضاء سرویس و کنترل آنها بر عهده خریدار می باشد لیکن گروه چیا، انقضاء سرویسهای خریدار را از ۱۴ روز قبل، توسط ایمیل به وی یادآوری می نماید و عدم دسترسی خریدار به پست الکترونیکی خود، مسئولیتی را برای گروه چیا ایجاد نخواهد کرد.

۱۶-۶- وضعیت اعتبار، فهرست سرویسها و پرداختهای خریدار در حساب کاربری وی در پرتال مشتریان قرار دارد و همواره می تواند برای آگاهی از وضعیت عملکرد خود، از طریق شناسه و کلمه عبور خود به آن مراجعه نماید.

۱۶-۷- مدت زمان قطع سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات گروه چیا، بررسی جرائم و اعمال تشخیص کارشناسی به مدت زمان سرویس دهی افزوده نمی گردد.

۱۶-۸- امکان دریافت هر گونه سرویس هدیه پیش بینی شده در برخی از بسته های میزبانی تنها در هنگام خرید بسته وجود دارد و طی مدت قرارداد امکان رجوع به آن وجود نداشته و در صورت عدم استفاده، هزینه آن به حساب کاربری خریدار واریز نمی شود.

فصل هفدهم: نسخه پشتیبان (Backup)

۱۷-۱- به طور کلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و فایلها با خود خریداران بوده و همه خریداران می بایست نسخه پشتیبان کلیه داده های مورد نیاز خود را در جایی غیر از تجهیزات و سرورهای گروه چیا نگهداری نمایند. در صورت بروز هر مشکل و عدم توانایی بازگرداندن اطلاعات از آرشیو بکاپ، هیچ گونه اعتراضی مسموع نخواهد بود و گروه چیا در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی نداردو

۱۷-۲- گروه چیا جهت امنیت بیشتر، از کلیه هاستهای خریداران به صورت روزانه و هفتگی نسخه پشتیبان تهیه می کند. این نسخه پشتیبان حداکثر تا یک هفته نگهداری خواهد شد. نسخه پشتیبان از بانک اطلاعاتی به صورت روزانه گرفته می شود و یک هفته نگهداری می شود. گروه چیا تعهدی نسبت به انجام این کار یا صحت و کارکرد این نسخه ها ندارد.

۱۷-۳- تمام نسخه های پشتیبان بر روی محلی خارج از دسترسی خریدار نگهداری می شود.

۱۷-۴- گروه چیا تعهدی نسبت به ارائه رایگان داده های موجود در آرشیوهای خود به خریدار ندارد.

۱۷-۵- گروه چیا هیچ گونه مسئولیتی در مورد صحت نسخه پشتیبان و به روز بودن آنها ندارد.

فصل هجدهم: شرایط و قوانین مالی

۱۸-۱- نحوه پرداخت در پرتال مشتریان درج شده است. به طور عمومی خریدار موظف است مدارک پرداخت خود را تا پایان مدت سرویس نگهداری نماید.

۱۸-۲- اطلاع رسانی زمان سررسید فاکتورها به صورت منظم، ۱ هفته پیش از موعد فاکتور صورت می گیرد. همچنین، دومین و سومین اطلاعیه پرداخت فاکتور، به ترتیب ۱ و ۲ روز پس از موعد سررسید از طریق ایمیل برای خریدار ارسال می گردد. بدیهی است اختلالات شبکه و زیرساخت که منجر به عدم تحویل اطلاعیه صورتحساب به خریدار گردد، منجر به ایجاد این حق نمی گردد که خریدار فاکتور خود را در تاریخ مقرر پرداخت ننماید.

۱۸-۳- خریدار موظف است پرداخت خود را به طور نقدی و یا در وجه حسابهای اعلام شده در پرتال مشتریان بپردازد. در شرایطی که گروه چیا در راستای مساعدت با خریدار اقدام به پذیرش چک مدت دار در خصوص فاکتور وی نماید، با عدم وصول وجه چک، خریدار موظف است در روز سررسید فوراً اقدام به واریز وجه به حسابهای اعلام شده نماید و لاشه چک خود را دریافت نماید. در غیر این صورت هزینه تأخیر در وصول اسناد، پیگیریهای حقوقی، ایاب و ذهاب و سایر موارد نیز بر عهده خریدار خواهد بود. ضمناً در این گونه موارد گروه چیا حق دارد ضمن تعلیق سرویس، فاکتور خریداری که قسمتی از وجه آن در زمان مورد توافق وصول نشده را باطل نموده و خسارات وارده بر گروه چیا و هزینه سرویس را از آن کسر نماید.

۱۸-۴- به دلیل محدودیتهای نگهداری داده های حسابداری، فیش بانکی و یا حواله ای که برای افزایش اعتبار و یا پرداخت یک فاکتور استفاده شده است، تنها تا ۶ ماه پس از واریز قابلیت استناد دارد.

۱۸-۵- گروه چیا حق تأمین و وصول کلیه مطالبات و جرائم، سود تأخیر در پرداخت و سایر هزینه های خود از محل قطع موقت و یا دائم کلیه سرویسها و اعتبارات خریدار نزد خود را خواهد داشت و در صورتی که خریدار فوراً به اخطار اعلام شده از سوی گروه چیا توجه ننماید، حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب می نماید. لازم به ذکر است مدت قطعی سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات گروه چیا به مدت سرویس دهی افزوده نخواهد شد و کلیه مسئولیتهای ناشی از این نوع قطع سرویس، ب رعهده خریدار می باشد.

۱۸-۶- در صورتی که گروه چیا تشخیص دهد هر یک از سرویسها و یا کالای خریداری شده یک خریدار در زمان تحویل، با حجم بیشتر و یا با امکانات بهتر و یا زمان طولانی تر و یا هر مورد هزینه بر بالاتری از مشخصات مندرج در فاکتور مورد استفاده وی قرار گرفته و یا به هر دلیل خریدار به این حجم بیشتر و یا امکانات بهتر و منابع بیشتر و یا زمان طولانی تر دست پیدا کرده است، حق خواهد داشت مبلغ ما به تفاوت تعرفه ای آن را از خریدار دریافت نماید. پرداخت این هزینه برای خریدار اجباری می باشد و گروه چیا حق استیفای طلب خود را از نحوه دریافت بدهی های خریدار خواهد داشت.

۱۸-۷- گروه چیا برای گسترش خدمات و افزایش سرویس دهی به خریداران خود در بازه های مختلف زمانی اقدام به انتشار و توزیع کوپنهای تخفیف می نماید. لازم به ذکر است که گروه چیا در انتشار و پذیرش این کوپنها در بازه های تخفیف و ایام خاص مختار می باشد.

۱۸-۸- به طور کلی برای خرید یک محصول، امکان پذیرش بیش از یک کوپن وجود ندارد.

۱۸-۹- هیچ یک از کمک هزینه ها و خدمات مازاد بسته ها، قابل تبدیل به ارزش ریالی و کسر از فاکتور نمی باشد.

فصل نوزدهم: بازگشت وجه

۱۹-۱- کلیه سرویسهای گروه برنامه نویسی چیا دارای ۷۲ ساعت ضمانت بازگشت وجه از زمان پرداخت می باشند. سرویسهای مرتبط با ثبت، انتقال و یا تمدید دامنه و نیز مواردی که مستقیماً در قرارداد فیمابین گروه چیا و خریدار درج شده باشد از قاعده بازگشت وجه مستثنی هستند.

۱۹-۲- ضمانت بازگشت وجه تنها در ابتدای سرویسهای جدید ارائه می شود. تمدید یا ارتقای هر سرویس شامل ضمانت برگشت وجه نمی گردد.

۱۹-۳- پس از پایان مدت ضمانت بازگشت وجه، هیچ گونه درخواستی مبنی بر بازگشت پول مسموع نخواهد بود.

۱۹-۴- بازگشت وجه با درخواست کتبی خریدار و به صورت واریز اینترنتی به حساب خریدار خواهد بود. درخواست بازگشت وجه به وسیله سایر روشها مانند ارسال وجه نقد با پیک موتوری، تحویل وجه نقد به صورت حضوری و یا ارائه چک بانکی پذیرفته نخواهد بود.

فصل بیستم: بدهی ها

۲۰-۱- چنانچه خریدار حداکثر تا ۲ روز پس از موعد فاکتور خود اقدام به پرداخت آن ننماید، میزان ۱۰ درصد جریمه دیرکرد به صورت اتوماتیک بر روی فاکتور اعمال خواهد شد.

۲۰-۲- گروه چیا با اعلام و اخطار قبلی در خصوص تسویه بدهیهای معوق، حق قطع سرویسی که خریدار برای آن بدهکار است و یا سایر سرویسها و خریدهای قبلی خریدار را داشته و می تواند در صورت تمایل با تملک برخی از آنها معادل مبلغ آن در فاکتور فروش (نسبت به مدت اعتبار آن به کل زمان سرویس) از میزان بدهی (اصل بدهی، جرائم و یا خسارات وارده بر گروه چیا) کسر نماید.

۲۰-۳- در صورت تأخیر بیش از ۵ روز در پرداخت فاکتورها، مسئولیت هر گونه خسارت و از دست رفتن داده های خریدار بر عهده وی بوده و گروه چیا پس از این مدت، هیچ گونه مسئولیتی را در قبال داده های از دست رفته خریدار بدهکار نخواهد پذیرفت.

فصل بیست و یکم: جرائم

۲۱-۱- گروه چیا حق دریافت هزینه برای تأخیر خریدار در تمدید به موقع سرویسهای میزبانی و امثالهم را را برای خود محفوظ می داند.

فصل بیست و دوم: فورس ماژور

۲۲-۱- گروه چیا هیچ گونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی گروه برنامه نویسی چیا تلاش خود برای کاهش اثرات این موارد را می نماید. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی خریداران از شرایط خدمات نخواهد شد.

فصل بیست و سوم: انقضاء و تمدید خدمات

۲۳-۱- تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود. همچنین گروه چیا مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده های خریدار پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت.

فصل بیست و چهارم: پذیرش قوانین

۲۴-۱- با پرداخت مبلغ فاکتور و یا عضویت در پرتال مشتریان گروه چیا، خریدار قوانین گروه چیا را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد.

فصل بیست و پنجم: رویه حفاظت

۲۵-۱- گروه چیا در قبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی خریدار مسئول بوده و حق استفاده و ارائه به اشخاص ثالث و یا استفاده تبلیغاتی را ندارد. اگرچه گروه چیا خود را ملزم می داند در صورت دریافت حکم قضایی، اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضایی قرار دهد.

۲۵-۲- اطلاعات مندرج در Whois دامنه به دلیل قابل رؤیت بودن برای عموم، از این قاعده مستثنی می باشد.

فصل بیست و ششم: خسارت و رفع مسئولیت

۲۶-۱- خدمات گروه برنامه نویسی چیا به همان شکلی که هستند ارائه می شوند و هیچگونه گارانتی صریح و ضمنی شامل آنها نمی گردد. ضمناً هیچ گونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، بی عیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارائه نمی شود. همه ضمانتهای کتبی و شفاهی در مورد سرویسهای گروه برنامه نویسی چیا که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار می باشند. گروه برنامه نویسی چیا هیچ گونه خسارتی بابت عملکرد سرویس خود به هر نحو نمی پردازد. گروه برنامه نویسی چیا تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن داده ها روی سرور) نخواهد بود.

۲۶-۲- سقف خسارات اثبات شده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هر یک از انواع سرویسها حداکثر معادل هزینه پرداختی آن سرویس توسط خریدار بوده و گروه چیا هیچ گونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.

فصل بیست و هفتم: سلب اختیار

۲۷-۱- عدم اجرای بخشی از شرایط و قوانین گروه چیا نسبت به خریدار یا دیگران، به منزله سلب حق اجرای قوانین از گروه چیا نمی باشد.